Mundikat MyCats

 

Vanaf april 2022 werkt Mundikat met MyCats. MyCats is een gebruiksvriendelijk systeem waarin leden van Mundikat eenvoudig hun stambomen, titels en gezondheidsverklaringen kunnen aanvragen. Ook kunnen alle exposanten van Mundikat via MyCats inschrijven voor de shows van Mundikat. Dus zowel voor leden van Mundikat als leden van andere verenigingen. 

Maar het is zoveel meer. In MyCats kun je online in de Cloud al de gezondheidstesten en showresultaten per kat opslaan, zodra je voldoende certificaten voor een volgende titel hebt behaald met een kat krijgen onze medewerkers automatisch een melding dat de titel behaald is en kunnen deze nieuwe titel meteen verwerken. Je kunt online een testparing maken en het inteeltpercentage berekenen en de volledige stambomen van je katten en nesten inzien. En vind je in je profiel een kopie van alle facturen voor stamboomaanvragen, showinschrijvingen etc. Eigenlijk kun je dus je hele administratie opslaan in jouw eigen MyCats profiel.

Het systeem is volledig in het Nederlands en Engels beschikbaar. Als je verder naar beneden gaat op deze pagina vind je een beschrijving van een aantal processen alsmede een antwoord op veel gestelde vragen (Frequently Asked Questions - FAQ).

De link naar Mundikat MyCats is: https://mycats.mundikat.nl

Beschrijvingen MyCats

 

  • Hoe vraag ik stambomen aan voor mijn nest in MyCats? 

Instructie

 
  • Hoe kan ik mijn (verkochte) kittens overdragen aan de nieuwe eigenaar?
  • Hoe kan ik de katten die ik niet meer bezit uit de lijst met katten krijgen? 

Instructie

 
  •  MyCats - Hoe registreer ik mijn nieuwe kat op mijn naam?

Instructie

 
  • Hoe werkt de titelregistratie in MyCats?
  • Hoe voeg ik behaalde showresultaten van andere verenigingen toe?

Instructie

 
  • How to enter cats to a show as a new user in MyCats

Instruction

 

Frequently Asked Questions - FAQ

Algemene vragen van MyCats gebruikers:

V: Hoe voeg ik een chipnummer van mijn kat toe?
A: Het chipnummer van de kat kun je zelf toevoegen door in je profiel naar de betreffende kat te gaan en te klikken op het tabblad "Wijzigingsverzoek". Klik vervolgens bij Microchip informatie op de knop "Toevoegen". Volg de instructie en klik vervolgens op "Opslaan".

-----

V: Hoe kom ik bij mijn account?
A: Alle leden hebben al een profiel, ook als je recentelijk bij Mundikat op show bent geweest heb je al een account. Klik in MyCats op de link "wachtwoord vergeten" en voeg hier het bij Mundikat geregistreerde e-mailadres in. Hierna ontvangt u een mail voor het instellen van uw MyCats wachtwoord.

-----

V: Ik heb een nieuw e-mailadres en kan dus niet voor eerst inloggen. Hoe los ik dit op?
A: Stuur even een e-mail met uw nieuwe e-mailadres naar mycats@mundikat.nl

-----

V: Ik ben verhuisd. Hoe kan ik mijn adreswijziging doorgeven?
A: U kunt uw persoonlijke gegevens (behalve naam) zelf aanpassen in uw MyCats profiel.

-----

V: Hoe zet ik een aangekochte kat op mijn naam (eigenarenregistratie)?
A: U hoeft geen lid te zijn om een profiel aan te maken in MyCats. Van de fokker ontvangt u een PIN code die u invoert om de kat op uw naam te zetten. Een uitgebreide instructie hiervoor vind u hierboven.

Vragen van leden van Mundikat:

V: Hoe voeg ik een kat toe als lid van Mundikat?
A: Dit kun je NIET zelf doen. Zoals gebruikelijk stuur je een duidelijke kopie van de stamboom toe aan mevrouw Henny Bok - stamboek@mundikat.nl. Zodra je een bevestiging ontvangt, zal de kat ook in je MyCats profiel komen te staan. Katten van Mundikat leden krijgen een status "Bevestigd" zodat het ook mogelijk is om als lid een nest aan te vragen met de betreffende kat.

-----

V: De stamboom van mijn kat bevat alleen de ouders na importeren. Klopt dit wel?
A: Dat klopt inderdaad. De adjuncten voeren dat t.z.t. in als de kat voor de fok wordt ingezet.

-----

V: De gebruikte kater (vader van nest) staat NIET in MyCats. Wat nu?
A: U kunt de stamboom en testen toevoegen door in MyCats naar de poes te gaan en bij 'gezondheidstesten' te kiezen voor 'Voeg toe' en dan de optie '-Import (externe) kater voor nestregistratie'.

Vragen van exposanten die lid zijn van een andere vereniging:

V: Hoe voeg ik een kat toe als ik GEEN lid ben van Mundikat?
A: Dit kun je zelf doen door in je profiel naar de tabblad "Katten" te gaan. Klik vervolgens op de blauwe knop "Registreer een kat" en voeg alle informatie van de kat in. De kat krijgt een status "Niet bevestigd" aangezien de stamboom niet door Mundikat is ingegeven of goedgekeurd. Je kunt nu wel eenvoudig de kat inschrijven voor een show van Mundikat.

-----

V: Ik heb een kat ingeschreven voor een show van Mundikat, hoe weet ik of alles goed is?
A: Dit kun je zien in je MyCats profiel. Ga naar het tabblad "Shows" en klik op de DATUM van de betreffende show. Indien je hebt ingeschreven voor de show, zie je nu een overzicht van je inschrijvingen. Status "Geregistreerd" betekent dat je inschrijvingen goed is ontvangen, maar de betaling nog niet verwerkt is. Als alles gereed is zie je bij status "Goedgekeurd". Staat er bij status "Afgewezen" neem dan contact op via shows@mundikat.nl. Staat er bij status "Niet klaar" dan dien je de inschrijving nog te bevestigen in je MyCats profiel.

-----

V: Ik heb een kat geannuleerd voor een show van Mundikat, hoe weet ik of alles goed is?
A: Dit kun je zien in je MyCats profiel. Ga naar het tabblad "Shows" en klik op de DATUM van de betreffende show. Indien je wijziging verwerkt is zie je bij status "Cancel" staan.